tranung nelang!

Alhamdulillah....

Terengganu juara Piala FA 2011!!

semalam aku betul2 puas hati . tak sia2 datang dari Dungun ke Bukit Jalil walaupon pada asalnya malas nak merantau.hehe.. maklumlah perjalanan yang agak jauh. tambah pulak dengan keadaan jalan raya yang memang penuh dengan kenderaan.. aku memang tak suka kalau sesak2 ni. dan hasilnya geng konvoi accident kat Kemaman tapi nasib baik takde yang cedera pon.


Alhamdulillah aku tiba di Stadium Bukit Jalil dalam kul 6 ptg. sampai awal tapi lepak2 dulu kat luar tengok ragam penyokong2 tranung & klate. kali ni aku dapat duk tiket grandstand. tapi sedih jugak sikit2 sebab penyokong Terengganu memang kurang dari penyokong Kelantan. ini memang sudah dijangkakan.haha..

penyokong ganu memang nelang!


penyokong klate 


game start dalam kul 9 jugak sebab siap ada bacaan ikrar lagi. lain dari yang lain.haha. fisrt half, memang banyak aksi serang menyerang tapi langsung takde gol. second half, game makin panas. dah start gaduh2 player dalam padang. yang paling ketara bila penyerang ganu, manaf mamat gaduh dengan kapten kelate, piya. akhirnya, minit ke 79 klate dapat gol hasil dari nurul azwan. memang time tu penyokong ganu dah down sangat. bila tinggal 4 minit je lagi nak habis, kebanyakn penyokong ganu dah nak keluar. tapi diorang masuk semula bila minit ke 92, player klate daudsu jaringkan gol sendiri. terima kasih daudsu!haha. time tu barulah penyokong klate senyap je. dan stadium dikuasai penyokong ganu. masuk extra time, terengganu memang nelang.haha. akhirnya, player gantian nordin score hasil dari sepakan sudut.jaringan tu memberi mahkota kejuaraan Piala FA kepada ganu!


ni la gua.haha!
anak jati tranung!



ape2 pon, ni la hero sebenor.hahaha!!

terima kasih daudsu!

No comments:

Post a Comment