selamat hari bapa

Assalamualaikum...


selamat hari bapa!! especially untuk lelaki yang paling aku salute, Cikgu Din.dia bukan cikgu masa aku darjah 1. bukan cikgu masa aku tingakatan 3 tapi dia cikgu sepanjang hidup aku.


hari bapa untuk kita menghargai bapa kita. so, tak salah untuk kita menyambutnya kan? asalkan sambutan kita tu tak lebih2 sgt. dan niat tu betol.sepatutnya, tiap2 masa kita boleh hargai bapa kita. aku bukannya nak bagi ceramah pasal sambutan hari bapa pon sebenarnya....hehe.


aku salute sangat2 dengan ayah aku. dia la idola aku. dia ajar aku erti kesabaran. serius aku cakap, ayah aku memang penyabar orangnya. sepanjang 20 tahun aku hidup atas muka bumi ni, berapa kali sangat dia marah. tu pon marah biasa2 je. maksud aku, percakapan dia tak pernah kasar pon dengan anak2 time marah, pelempang & penyepak pon tak pernah hinggap lagi kat badan adik-beradik aku. boleh aku katakan, ayah lebih kepada memberi nasihat dan bukan jenis marah2.bukan saja dengan adik-beradik, dengan ma aku pon tak pernah dia marah2.


ayah aku memang banyak berkorban. tak kira untuk anak2 atau isteri dia. ape yang mintak, mesti dapat. tak kisahla berapa mahal pon barang yang kita nak asalkan barang tu memberi manfaat.kadang2 pernah jugak rasa sedih. ayah dah banyak berkorban tapi anak2 ni tak menghargai pon pengorbanan dia. 


satu perkara lagi yang buat aku kagum, ayah aku memang rajin, tak mudah putus asa dan seorang yang sayang dengan ilmu. aku cakap macam tu sebab time kerja pon ayah aku still sambung belajar ke tahap yang lebih tinggi.walaupon masa tu ayah aku dah berusia jugak la. sampai sekarang pon, ayah aku tak pernah stop belajar. yang aku kagum, ada je masa lapang mesti ayah aku baca buku2 ilmiah ni. serius, aku respect sangat dengan ayah aku.




selamat hari bapa untuk lelaki yang paling aku sayang, Tn Haji Kamarudin B. Saman.....
terima kasih ayah..!!





my respected man


No comments:

Post a Comment